Menetelmät

 –

Käytettävät suunnittelumenetelmät tarjoavat keinoja inspiroitumiseen ja unelmointiin, alustavien ideoiden muovaamiseen ja lopulta uusien kuntapalvelujen testaamiseen konkreettisten prototyyppien avulla. Ottamalla kaikki projektin osapuolet mukaan tulevaisuuden palveluiden suunnitteluun pystymme antamaan vaikutusmahdollisuudet niille, joita suunniteltavat palvelut todella koskettavat.

Tuotokset

Käytettävät menetelmät, kuten design-pelit, experience-prototyypit, sarjakuvat, draama-menetelmät sekä klikkailtavat prototyypit ja vuorovaikutteiset demot, mahdollistavat palveluiden arvioinnin ja tulkinnan. Vaiheittain tapahtuva kehitys mahdollistaa tarkastelun ja ideoiden uudelleen muokkaamisen. Tuotokset antavat arvokasta tietoa, miten palveluiden käyttäjät kokevat palvelut. Prosessin aikana hankittua tietoa voidaan käyttää, kun tehdään päätöksiä uusista tuotantoon menevistä palveluista.

4menetelmaa

ATLAS-muotoilupeli

Atlas-pelin tavoitteena on avustaa osallisia luomaan yhdessä projektisuunnitelma yhteiskehittämisprojektille. Pelin aikana pelaajat vuorotellen nostavat korttipakasta kuusikulmaisia kortteja, asettavat ne pöydälle ja yhdessä vastaavat korteissa esitettyihin kysymyksiin. Alla olevasta linkistä voit ladata itsellesi tulostettavan peliaineiston. Alkuperäinen Atlas-peli on julkaistu Aalto yliopistossa, ATLAS-tutkimusprojektissa.

Lataa ATLAS

atlas-muotoilukortit